شنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ |۱۱ صفر ۱۴۴۶ | Aug 17, 2024
شفیع آقا محمدیان

حوزه / کارگردان سینما و تلویزیون گفت: راهپیمایی اربعین یک حماسه جهانی است که در آن آزادگان سراسر جهان حضور دارند.

شفیع آقامحمدیان، کارگردان سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با بیان اینکه سینما مهم‌ترین رسانه برای تصویرگری راهپیمایی اربعین است، گفت: راهپیمایی اربعین یک حماسه جهانی است که در آن آزاده‌گان سراسر جهان حضور دارند. اگر این رویداد مهم در عالم هنر مورد توجه قرار گیرد مطمئناً اتفاقات بسیار خوبی رقم خواهد خورد به ویژه در حوزه سینما راهپیمایی اربعین قادر است الهام بخش فیلم‌های بسیاری باشد.

وی افزود: ساخت فیلم با محوریت راهپیمایی اربعین تنها به آثار داستانی خلاصه نمی‌شود بلکه می‌توان در قالب انیمیشن و فیلم مستند نیز به این موضوع نگاه کرد البته به دلیل ویژگی‌های دراماتیک سینمای داستانی، ممکن است پرداختن به این موضوع از طریق سریال و فیلم‌های سینمایی کارکرد و تاثیر بیشتری داشته باشد. تاکید من این است که در این حوزه روی کار کودک نیز سرمایه‌گذاری کافی صورت گیرد زیرا اگر بتوانیم مخاطب کودک را جذب کنیم در آینده مخاطب بزرگسال نیز خواهیم داشت.

این فیلمساز ادامه داد: نباید از نقش تلویزیون نیز در پرداختن به راهپیمایی اربعین در سریال‌های تلویزیونی غافل شد. تلویزیون می‌تواند با ساخت آثار نمایشی به ویژه سریال‌های خانوادگی قدم‌های خوبی را در این رابطه بردارد البته اخیراً سریالی با عنوان «طوبی» در حال پخش است که در آن موضوع انقلاب و راهپیمایی اربعین مورد توجه قرار گرفته است. این دست تولیدات باید بر تعدادشان افزوده شود و تنها به مناسبت‌های خاص خلاصه نشود.

وی در پایان این گفتگو تاکید کرد: تئاتر موسیقی و هنرهای تجسمی نیز در این رابطه باید نقش خود را ایفا کنم البته موسیقی‌های خوبی در این رابطه ساخته شده است و همچنین نمایش‌های متعددی با محوریت اربعین روی صحنه رفته است. تولیدات اربعینی در تمامی بخش‌های هنر باید حمایت شود زیرا اگر آنها را به حال خود رها کنیم در مقابل آثار گیشه و تجاری فرصتی برای خودنمایی پیدا نخواهند کرد. این مهم نیز باید توسط نهادها و موسسات فرهنگی صورت گیرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha